KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED KOOLI KOHTA Mis on Püha Johannese Kool?
Püha Johannese Kool (PJK) on kristlik kogukonnakool, mis avas oma uksed 2013. aastal. Koolis õpib ca 630 õpilast 1.-12. klassini. Kool on kasvanud järk-järgult, igal aastal lisandus kaks esimest klassi. 2022. aastal jõudis meie esimene lend 10. klassi ja avasime gümnaasiumiastme. Nüüdseks on kool täiskomplektis ja areng on suunatud veelgi enam kvaliteeti ja sisemusse.
Kooli juures tegutseb ka lasteaed, eelkool, koduõppeosakond ja huvikool. 2022. aasta septembrist tegutseb kool aadressil Kivimäe 25, päris oma koolimajas.
Miks on Püha Johannese Kool erakool?
Kooli rajamiseks omal algatusel on ainus võimalus erakool. Erakool annab suurema vabaduse, kuid samas eeldab ka suuremat vastutust. Oleme valmis seda kandma. Kes on kooli omanik?
Kooli pidaja on Püha Johannese Kooli Sihtasutus. Kooli loomise mõte tekkis Nõmme Ristija Johannese koguduse liikmetel ning hoogu ja julgustust andsid muuhulgas ka Maarjamaa haridusseltsi loomine ning erakoolidele soodsad seadusemuudatused 2011. aastal. Järgneval aastal registreeritigi kodanikualgatus, PJK sihtasutus. Samal aastal alustasid ka teised kristlikud erakoolid, nt Püha Miikaeli Kool, Kaarli Kool ja Tartu Luterlik Peetri kool, Kohila Mõisakool.
Püha Johannese Kool on Eesti Kristlike Erakoolide Liidu liige.
Kes kooli juhib?
Kooli tegevus lähtub Eesti põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest ning erakooliseadusest, samuti mittetulundusühingute seadusest.
Kooli juhib koolijuht Liivika Simmul, kes on kooli sihtasutuse juhatuse esinaine, tagades niiviisi pidaja ja juhtkonna vahelise kooskõla. PJK SA juhatus annab aru PJK SA sihtasutuse nõukogule. Kooli asutajad on kooliga siiamaani tihedalt seotud, kõik nad on PJK lapsevanemad või õpetajad. Loomulikult on kõik kooli sihtasutuse asutajad ja liikmed, samuti kooli töötajad, lojaalsed Eesti omariiklusele ja seadustele.
Kooli igapäevast õppetööd korraldab kooli tegevjuhtkond e konsiilium, mis koosneb õppetoolide ja erinevate üksuste juhtidest.
Kooli otsused kooskõlastab hoolekogu ja õpilasesindus.
Kes kooli rahastab?
Kooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest.
Oma koolimaja rajamiseks võtsime pangalaenu ning kogume aktiivselt annetusi. Suureks abiks on noorele koolile lapsevanemad, kes on osalenud ruumide remondis, kooliväliste ürituste korraldamisel ja kooli arenguga seotud töörühmades.
Täname oma vapraid peresid, kellest paljud toetavad kooli lisaks õppemaksu tasumisele ka püsiannetusega!
Moskva patriarhaat, ükski välisriik ega poliitiline rühmitus ei ole meid rahaliselt toetanud.
Püha Johannese Kooli Sihtasutusel on auditeerimiskohustus, raamatupidamise aruanded on avalikud ja kõigile kättesaadavad.
Kuidas sattus kool Kivimäele?
Kooli esimesest tegutsemisaastast alates oleme jooksvalt tegelenud ruumiküsimustega: igal aastal esimese klassi võrra kasvav kool vajas üha suuremaid ruume. Alustasime Püha Miikaeli Kooli lahkel loal kahe klassitoaga Vene tänaval, sealt liikusime edasi rendipinnale Viru tänaval ning seejärel Mustamäele, Siili tänavale. Kogu selle aja oleme unistanud päris oma koolimajast. Oleme aastate jooksul külastanud hulgaliselt kinnisvaraobjekte kõikjal Tallinnas, ent kooli vajadustele vastavat suurt hoonet ei õnnestunud leida.
2019. aastal leidis üks meie lapsevanem Maa-ameti enampakkumiste lehelt krundi Kivimäe mändide vahel. Teiselt lapsevanemalt saadud laenu abil õnnestus koolil see maatükk osta. 2020. aasta arhitektuurivõistluse võitis SKAD Arhitektide lahendus ning maja valmis pangalaenu ja eraisikute annetuste toel 2022. aasta 1. septembriks. Tegutseme nüüdsest aadressil Kivimäe 25.
Miks kristlikud väärtused? Kristliku kooli väärtused ei ole laest võetud ega teeni õõnsat moraliseerivat eesmärki. Need tulenevad otseselt Vana ja Uue Testamendi õpetusest, on ajatud ja muutumatud. Selged väärtused annavad sihiseade nii õpetajatele kui õpilastele. Miks on koolil püha apostli ja evangelist Johannes Jumalasõnaõpetaja nimi? Kotkas on olevus, kes tänu kõrgele lennule näeb kõike ülalt, näeb tervikut. Milline on õigeusu roll kooli toimimisel?
Kooli idee sündis Nõmme Ristija Johannese koguduseliikmetest lapsevanematel ja õpetajatel, kelle lapsed olid 2013. aastal kooliikka jõudmas. Kooli asutajate maailmavaateline lähtekoht ja inspiratsiooni allikas on sajanditepikkune idakiriku traditsioon.
Koolis õpib ja õpetab nii MPEÕK kui ka EAÕK kiriku ning teiste kirikute liikmeid ja religioonide esindajaid, samuti mitteusklikke; kogu kooliperest moodustavad õigeusklikud umbes kümme protsenti.
Kool on avatud kõigile lastele, vaatamata nende perede usutunnistusele. Eeldame kristliku maailmavaate aktsepteerimist.
Kristlikus koolis algab koolipäev palvusega, lõpeb tänu- ja vaikuseminutitega. Hommikupalvusel palutakse algava päeva ja kogu koolipere eest.
Kuidas vaatab kool Ukrainas toimuvale?
Püha Johannese Koolis oleme kümne aasta jooksul saanud olla erinevate inimeste ja rahvuste ühendajad ja rahuloojad vaid tänu tasase ja alandliku Taevase Kuninga teenimisele. Me oleme teadlikult valinud õigeusu kiriku kui pühakute ja suure pühaduse Tee ning tajume seda seestpoolt just sellisena ka nüüd. Me taunime aga Kristuse õpetuse moonutamist hävitavatel eesmärkidel, meil ei ole võimalik nõustuda patriarh Kirilli Ukraina sõda puudutavate avaldustega ning peame Vene võimude veretööd Ukrainas katastroofiliseks eksituseks. Evangeeliumi eluandev sõnum ei tohi olla kattevarjuks hävitustööle. Pikemalt on võimalik kooli seisukoha ja Nõmme Ristija Johannese koguduse liikmete kirjaga sõja alguspäevilt tutvuda kooli kodulehe avalehel.
Püha Johannese Kool võttis sõja puhkemise aasta kevadel vastu üle kümne Ukrainast pagenud õpilase, koos lastevanematega koguti põgenike peredele vajaminevat toidu- ja muud abi, korraldati kunstiteraapiat.
Ka Nõmme Ristija Johannese kogudusega on liitunud mitmed põgenike pered, kes käivad teenistustel. Neid abistatakse, nagu suudetakse.
Milline on kooli suhe riikliku õppekavaga? Miks ei panda algklassides numbrilisi hindeid? Pelgalt ainealaste tulemuste hindamisega väärtustaksime vaid ühte kitsast koolielu valdkonda - õppetöö tulemusi. Ometi ei tähenda numbriliste hinnete puudumine, et õpilastele ei esitataks nõudmisi või et tagasiside perele olemata jääb. Hinneteta õpetamine ei tähenda hindamisest või hinnangu andmisest loobumist. Vastupidi, me panustame enam ja individuaalsemalt iga õpilase edasiliikumisele hinnangu andmisse, võttes arvesse ka tema eneseanalüüsi. Skaalalisi hindeid paneme 5. klassi teisest poolaastast. Miks algab kahe võõrkeele õpe varakult? Mida varem keeli õppima hakatakse, seda paremad on tulemused: Euroopa keeleoskusuuringu tulemused näitavad, et varasem võõrkeeleõppe algus tagab parema testitud võõrkeele oskuse, samuti mõjutab parema tulemuse saavutamist enama arvu võõrkeelte ja antiikkeelte õppimine. Miks alustavad poisid ja tüdrukud kooliteed eraldi klassides? Pikapäevarühmas, väljasõitudel ja keeleõpperühmades on tüdrukud ja poisid koos, alates kuuendast klassist õpitakse segaklassides. Kus kool asub? Ootame teie küsimusi aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.. Koolikalender
Koolinädal algab palvusega. Palvused toimuvad ka kooli tähtsamate sündmuste puhul. Õppeaasta jaguneb võimalikult ühtlaselt jaotatud õppeperioodideks, mille vahel on vaheajad ja mis omakorda langevad kokku kirikuaasta suuremate pühadega. Kooli aastaring käib kiriku-, rahva- ja looduskalendri tähtpäevade rütmis.
Hindamine Laps on väärtus iseendana, Jumala annina, sellisena nagu ta on. Tagasiside andmise aluseks on laste ja nende jumalanäolisuse ning annete terviklik nägemine ja mõista püüdmine, mis saab võimalikuks tänu armastusele. Ainus õige tunnetus saab tekkida armastuse kaudu. Armastusanni taotlemine, armastusvõime kasvatamine ja hoidmine on õpetajate esmane ülesanne. Õpilasele antakse tagasisidet vahetu õppetegevuse ja muu koolielu käigus, on tavaline loomulik suhtlus, mille aluseks on eeldus ja reegel, et õpetajad tunnustavad lapsi ja tunnevad nendest rõõmu. Kuni 6. klassini kasutatakse sõnalist skaalavaba ja positiivsele toetuvat tagasisidet. Algkoolis ei ole konkursse ega pingeridasid. Olulisim tagasiside vorm on õpilaste eneseanalüüs. Õpetajad kaardistavad laste arengut ja annavad vanematele tagasisidet vestluste käigus, mis toimuvad vastavalt vajadusele, ent vähemalt kord poolaastas. Kord õppeaastas toimub õpilase arenguvestlus, mis on iseloomult eeskätt eneseanalüüs ja kus õpilane, õpetaja ja vanemad vestlevad selle üle, kuidas õpilasel läheb. Õppeinfosüsteemina kasutab Püha Johannese Kool Stuudiumi - seal saate ülevaate koolitundides toimuva kohta, näha koduseid ülesandeid, märkida last puuduma ning Stuudiumi kaudu toimub ka tagasisidestamine ning hindamine.
Et avada Stuudiumi kasutajakonto, palun minge meie kooli Stuudiumi lehele https://puhajohannesekool.ope.
või leidke PJK Stuudiumi üld-avalehel https://stuudium.com.
Kui olete end registreerinud kasutajaks, saate saata taotluse lapse andmetele ligipääsuks, mille administraator kinnitab ning edasi saate juba Stuudiumiga tutvuda. Soovitan alustada Abi menüüpunkti alt kõikide abi-artiklitega tutvumisest, sealtkaudu on hea ka teada anda, kui juhtub tekkima mõni probleem või küsimus.
Stuudium on ka kooli suhtlusruum, selle kaudu saadavad õpetajad infot õppekorralduse kohta ning sündmused on märgitud ka Stuudiumi kalendrisse. Suhtluse kaudu saate vajadusel saata sõnumi otse õpetajale või kõigile oma klassi õpetajatele korraga.
Paljud õpetajad (pigem küll vanemates klassides) kasutavad materjalide jagamise ja haldamise liidest TERA, selle kaudu on hõlpus saata töölehti lastele, kes tunnist puudusid.
Küsimuste ja probleemide korral palume pöörduda See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Koolikorraldus Inimene on loodud Jumala näo ja sarnasuse järgi. Õpetajate ülesanne on püüda just sellest vaatevinklist näha iga last ehk siis tema jumalanäolisust ja tema jumalikku potentsiaali. Iga laps on andekas – tema suurim and on talle antud unikaalne elu, et ta on olematusest olemisse loodud. Õpetaja ülesanne on näha last tema isikupäras, teda toetada ja temasse uskuda. „Lastega tegelevatele inimestele on abiks igahommikune palve: „Oh, Issand Jumal, vaid Sina tunned seda oma last, tema südant, tema vajadusi, tema tulevikku. Aita mul vältida vigu minu tänastes tegemistes temaga“. „Tegemiste“ all mõistame kõiki oma sõnu, tegusid ja reaktsioone. „Abielupaar peaks elama teadmises, et neil on õnnistus saada mitte vähemaks kui Jumala kaastöölisteks uue isiksuse loomisel“ Eks kehtib sama teadvustamise vajadus ka õpetajate puhul.
Õppekorraldus Taotleme tasakaalu intellektuaalse, füüsilise, sotsiaalse, hingelise ja vaimuliku arengu vahel. Algkool (1.-4. klass) kui armastus Tee vastu tähendab: koolielus toimimise tundmaõppimist, kohanemist kooli ja ühiste reeglitega, hästi hakkamasaamise tunnet, suuna ning sihi tunnetamist, huvi ja rõõmu õppimisest ning teistest inimestest. Algkool on kui vastloodud maailm, „Ja Jumal vaatas kõike, mis ta oli teinud, ja vaata, see oli väga hea.“ (1. Mo. 1, 31). Õppimisel on rõhuasetus elamustel ja kogemustel: elu on imeline ja huvitav, maailm on ilus ja põnev, hea olla on hea, õpetaja armastab ja toetab mind jne. Õpime looduselt ja otsime vahetuid kogemusi, näiteks koostöös vabaõhumuuseumiga. „Kui me ei asu teele aukartuse ja hämminguga, tundega, mida nimetatakse numinoosseks, Jumala kogemise tundeks, siis ei jõua me Teel kuigi kaugele“ (Piiskop Kallistos (Ware) „Õigeusu tee“) Algõpetus põhineb üldõppel, st. erinevaid aineid õpitakse integreeritult. Laste tunniplaanis on klassitunnid, mille raames klassiõpetaja õpetab erinevaid aineid neid omavahel tervikuks seostades. Algkool meenutab turvalist kasvupinnast, millest sirgutakse põhikooli alguseks liikuma täiskasvanute maailma poole ja kus kogemused ning elamused saavad mõistelise sisu, kus õpitakse sügavamalt tundma ennast ja oma eakaaslasi. Põhikool (5.-9. klass) kui armastus Tõe vastu tähendab teadmisi ja isiklikke vastuseid inimese ja maailma kohta. Õpilasi huvitavad eakaaslased, nemad ise, millest koosneb maailm ja tema nähtused ning nendevahelised seosed. Murdeiga on kui vältimatu väljumine paradiisist, silmitsiseismine langenud maailmaga ja vajadus leida selle suhtes isiklik „päästev idee“. Murdeiga ei pea ilmtingimata olema konfliktne ja lammutav juhul, kui noor leiab eluterve ja kindla perspektiiviga elusihi pöördudes tähelepanuga oma seespidisesse taevariiki. „Sest vaata, Jumala riik on seespidi teie sees“ (Lk. 17, 21). Lapsed vajavad isiklikule eksistentsile mõtet, kohta ja ülesannet „suures pildis“, valgustavat seletust enda ümber ja enda sees toimuvale. Teadvustame murdeealise vajadust leida tee enda sisemaailma. Õpime aktiivõppe kaudu suurte teemade ehk projektide kaupa, avastades ning mõtestades põhimõisteid ning nendevahelisi seoseid. On olemas teatud „viidad“ jumaliku tõelisuse kogemisele. Nii meid ümbritsevas maailmas kui ka meis endis on tõiku, mis nõuavad seletust, aga mis jäävad seletamatuiks, kui me ei usu isikulisse Jumalasse. Need viidad on eeskätt meid ümbritsev maailm, meie sisemaailm ja me suhted teiste inimestega. „Kristlase elu on sarnane Kolmainu Jumala olemusega – see on elu koos teistega. Nagu ütles püha Siluan: „Minu vend on minu elu“. Abieluinimene võib öelda – ja see on teoloogiliselt ainus õige eluviis: „Minu abikaasa ja lapsed on mu elu. Nad on mu elu sisu; nendega elades tuleb mul õppida Kristuse-sarnaselt armastama.“ Minu suhted nendega, kellega ma koos elan, ongi mu vaimse tervise näitajaks. Mingit muud mõõdupuud ei ole.“ (Õde Magdaleena "Mõtisklusi lastest õigeusu kirikus") Gümnaasiumis (10.-12. klass) kui armastuses Elu vastu jõutakse olemise sügavate ja sisemiste seaduspärasuste, eesmärkide, küsimuste ja vastuste tunnetamiseni. Käes on teeots „uuele taevale ja uuele maale“, isiklikule Tabori mäele. Oluline roll on perekonnaõpetusel ja oma kutsumuse leidmisel. Põlvkond, kes paari näpuliigutusega leiab Google`st kogu informatsiooni, vajab õpetajat kui interpreteerijat, mõtestajat, tõe ja elu saladuste vahendajat. Üleminekud kooliosade vahel on sujuvad. Kooli üldmetoodika aluseks on „huvil põhineva kooli“ põhimõtted:
Arvutit kasutatakse algkoolis minimaalselt, põhikoolis mõõdukalt ja gümnaasiumis vastavalt mõistlikule vajadusele.
ÕPPEKAVA Tutvu Püha Johannese Kooli I - III kooliastme ja gümnaasiumi õppekavaga siin. Õppesisu ja õppevormi aluseks on Kristuse sõnad: „Mina olen Tee ja Tõde ja Elu“. Õppetegevuse aluseks on kooli õppekava, mis lähtub Kiriku elavast pärimusest ja hõlmab riikliku õppekava. Õppetegevus on rahulik ja rõõmus. Tähtsad on protsessis viibimine, õppimine loovuse, loomingu, uurimise, koostöö, avastamise, mängu jmt kaudu. „Üks tuntumaid neljanda sajandi Egiptuse kõrbeisadest, püha Sarapion Sindonist, läks kord Rooma palverännakule. Seal kuulis ta ühest kuulsast nais-erakust, kes elas pidevalt oma väikeses toas, väljumata sealt kunagi. Kaheldes taolises eluviisis, kuna ta ise oli suur rändaja, külastas Sarapion teda ja küsis talt: Miks sa siin istud? „Ma ei istu. Ma olen teel,“ vastas talle naine.“ Kool ei taotle eraldatust ümbritsevast maailmast, vaid püüab vältida pidevat rutu ja kiirustamisega kaasaminemist. Samas jääb eesmärgiks, et õpilased leiaksid rahulikult oma tee ja valmisoleku heaks toimetulekuks tänapäeva maises elus. Püha Johannese Kool järgib vaimuliku kasvatuse traditsiooni, mis põhineb õigeusu kultuuri vundamendil, kus rõhk on Teisel, mis on suunatud armastusele Teise suhtes, valmisolekule teenida Teist ja mõistma Teist kui väärtust sõltumata kultuurierinevustest ja maailmavaatest. See kutsub esile teineteisemõistmise, pika meele ja soovi aidata teist inimest. Väärtusteks on tõetunnetus, ausus, austus, ehedus, südametunnistus, vastutustunne, kohusetunne, usaldus, avatus, vabadus, teiste nägemine ja mõistmine, sirutumine valguse ja kasvu poole. Sageli seatakse üldhariduskoolide eesmärgiks ettevalmistuse ülikooliks või hilisemaks tööeluks. Meie kool näeb ajamõõtmena igavest elu, mis vääristab ka isiksuse maise elu nii siin ja praegu kui tulevikus. Peame oluliseks õpisaavutuste head taset, mis on õpilaste arengut toetavate meetodite tulemus. Ainekavade sisu ei ole pelgalt materialistlik, vaid annab Looja loodule elava sisu ja mõtte. Kogu õppesisu püüab tunnistada Jumalat, õpetada tundma Jumalat ja Tema loodut, aga inimest ehk iga last iseendana ja teistena tema ümber. Elu lõimitakse, mõtestatakse ja korrastatakse lähtuvalt hierarhiast Jumal – Kirik – pere – kool - ühiskond. Pühaduse kogemine ja märkamine enda käesolevas eluhetkes annab dünaamika, „tõmbab“ kasvava inimese liikuma selle suunas. „Õigeusklikele enestele ei tähenda ustavus Pärimusele siiski mitte niivõrd eeskirjade või möödunud põlvkondade tavade tunnustamist, kuivõrd ikka-uut, isiklikku ja otsest Püha Vaimu kogemist käesoleval ajal, siin ja praegu.“ (Piiskop Kallistos (Ware) „Õigeusu tee“) Usuõpetus koolis väldib moraliseerimist, kasutab rohkem erinevaid meeli – kirikumuusikat, ikoone, pühakute elulugusid jm.
Püha Johannese Kooli Sihtasutus Koolitusluba nr 7132HTM Registrikood: 90010947 Koduleht: www.pjk.ee Facebooki leht: www.facebook.com/PuhaJohanneseKool Instagram: www.instagram.com/puhajohannesekool/
Juriidiline ja postiaadress Kivimäe 25
Sekretär-juhiabi Mare Võting: 5198 3519 Gümnaasiumi õppesekretär pillekatrin.levin(at)pjk.ee, 507 7411
Õpetajate ja teiste koolitöötajate e-posti aadressid alammenüüs "Õpetajad"
Kool tegutseb aadressil Kivimäe 25, Tallinn 10919.
Püha Johannese Kooli Sihtasutuse pangarekvisiidid: Püha Johannese Kooli SA
IBAN: EE154204278618639109
Coop Pank AS
SWIFT/BIC: EKRDEE22 Maakri 30, Tallinn 15014
Annetuste pangakontod: Coop Pank EE314204278618639112 Saaja: Püha Johannese Kooli SA Kui soovid annetuselt maksuvabastust, palun lisa selgitus ning kui annetajaks on eraisik, siis ka isikukood. Järgime vabaühenduste eetikakoodeksit.
Püha Johannese Koolis kohtuvad ajatu ja tänapäevane, kristlikud väärtused ja nüüdisaegne õpikäsitus. Koolihariduse kõrval on oluline, et inimene ei kaotaks sidet oma hingega, oma nähtamatu ja igavikulise identiteediga, sest vaid nii saab kujuneda terviklik isiksus. Pedagoogika on eelkõige elus suhe, kool pühendub teadlikult heade suhete loomisele ja hoidmisele laste, laste ja õpetajate, kolleegide, perede ja kooli, vanemate ja laste vahel. Kool väärtustab nii eesti kui mitte-eesti kodukeelega õpilaste kultuurilise identiteedi ülesehitamist ja rahu ühisruumis. Kool toetab laste keskendumisvõime ja loovuse arengut igapäevaste vaikuseminutite, välja lülitatud nutitelefonide ja pikkade õuevahetundidega. Kujundava hindamissüsteemi keskmes on õpilaste eneserefleksioon. Sellele järgneb põhjalik sõnaline tagasiside õpetajalt. Kuni kuuenda klassini skaalalisi hindeid ei panda. Head haridustaset, toetavaid inimsuhteid ning loomingulisust soosivat õhkkonda peame kaasaja koolis iseenesestmõistetavaks - iga lapse, pere ning õpetaja loomulikuks õiguseks. Kristliku kooli puhul saame rääkida lisaväärtusest eelnevale. See on võimalus kogeda pühadust, tunda austust Kellegi kõrgema ja selle kaudu ka ligimese vastu ning sügavamalt mõtestada elu mõtet ja sihti. Kui võrrelda kooli korrusmajaga, siis lisaks esimese korruse kõrgele haridustasemele ja teise korruse heale psühhokliimale peame oluliseks ka kolmandat, hinge hoidvat ja harivat korrust.
Püha Johannese kool on eraalgatuslik kool Tallinnas (Kivimäe 25), mis avas oma uksed 2013. aastal. Koolis õpib ligikaudu 630 last. Koolis on 2024/25. õppeaastast avatud 1.-12. klass, seni lisandus vastuvõtuga esimesse klassi igal aastal kaks klassikomplekti. Kooli juures tegutseb ka lasteaed, eelkool ning huvikool. Jälgime vabaühenduste eetilisi põhimõtteid.
Kooli vastuvõtutingimuste kohta saab lähemalt lugeda siit. Õpilased ei pea olema õigeusklikud ega ristitud, peredelt eeldame kristliku maailmavaate aktsepteerimist.
Erakooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest. Lapsevanemad maksavad 2025/26. õppeaastal 1948 eurot. Võimalik on taotleda osalist või täielikku õppemaksuvabastust (vt lähemalt õppemaksust siin).
* Püha Johannese Kool alustas tegevust vanalinnas, Vene tänaval, Miikaeli Ühenduse ruumides, järgmised kaks aastat viis koolitee Viru tänavale. Aastast 2016 tegutsesime Siili tänaval Mustamäel, kus meie kasutuses olid senisest avaramad ruumid ja õueala. Senine rändkooli elu on meile õpetanud, et kooli vaim on kaasaskantav, materiaalsest mugavusest olulisem on selge siht ja teekaaslaste toetav suhtumine.
2019. a märtsis omandas seni rändkoolina tegutsenud Püha Johannese Kool maalapi Kivimäe mändide all. 2020. aastal toimus ideevõistlus, millel tunnistati parimaks SKAD Arhitektide lahendus. 2021. a alustas Merko ehitust ja koju jõudsime 2022. aasta septembris. Vaata lisaks ja toeta meie südamesoovi siin!
Fotograaf: Tiit Veermäe Püha Johannese Kool on uus kristlikel põhimõtetel rajanev üldhariduskool, mis pöörab lisaks teadmistele ja oskustele tähelepanu ka väärtuskasvatusele, käsitledes last mitmekülgse ja tervikliku isiksusena. Püha Johannese Kool (PJK) asetub Eesti haridusmaastikul Vanalinna Hariduskolleegiumi ja Rocca al Mare kooli vahele, võttes eeskujuks esimese kristlikud väärtused ja teise haridusuuendusliku tegevuse. Mõlemad koolid on lisaks Nõmme Püha Ristija Johannese ortodoksi kogudusega seotud ka PJK asutajateringiga. 2013. aastal kahe esimese klassiga alustava erakooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest. Täiendavalt tehakse taotlusi projektide rahastamiseks, nt uute õppematerjalide loomiseks. Koolil pole veel ruume ja sisustust. Pöördume nende soetamiseks avalikkuse poole. Iga annetus, ka kõige pisem, on abiks! Piskus on jõud
Püha Johannese kool on 2013. aastast tegutsev kogukonnakool, mille peresse lisanduvad iga aastaga uued esimesed klassid. Senini on tegemist olnud rändkooliga - kui lapsi tuleb juurde ja ruumid kitsaks jäävad, oleme liikunud uue suurema rendipinna peale, alguses vanalinnas ja siis Mustamäel. Samal ajal olime ikka unistanud oma majast. 2019. a. kevadel omandaski kool maatüki Kivimäe mändide all, kuhu hakkasime oma päriskodu rajama. 2020. a. kevadel toimus ideekonkurss maja arhitektuurse kuju leidmiseks. Arvukate tugevate võistlustööde seast kuulutas žürii võitjaks arhitektuuribüroo SKAD lahenduse. Merko alustas ehitamist 2021. aasta kevadel ning uude koolimajja kolisime 2022. aasta augustis. 2023. aasta septembriks valmis ka gümnaasiumi osa. Nüüd ongi koolimaja tänu paljude-paljude inimeste abile valmis. Siiski see pole veel kõik, sest pangalaen vajab tasumist, koolimaja hooldamist, õpperuumid sisustamist ja arvutipark uuendamist. Selleks, et aidata kooli, tulid lapsevanemad mõttele kutsuda kõiki sõpru ja heasoovijaid koolimaja tarvis püsikorraldust sõlmima. Kui igaüks, kel võimalik, millestki pisikesest iga kuu loobub ja ühist üritust püsiannetuse vormis toetab, koguneb märkimisväärne summa, mille abil hädavajalik käegakatsutavaks muutub.
Igal väiksel panusel on suur jõud! Kontode omanik: Püha Johannese Kooli Sihtasutus COOP: EE314204278618639112 LHV: EE117700771003051877 SEB: EE591010000006978223 Swedbank: EE352200221056076964 Tervikliku Hariduse Fond ja Püha Johannese Kooli SA on Maksu- ja Tolliameti tulumaksusoodustusega ühingute nimekirjas, seega on annetused lubatud piires maksuvabad. Coop Pangas on avatud Püha Johannese Kooli maja ehitamiseks eraldi arveldusarve EE314204278618639112, kuhu annetust tehes lisage märksõna "koolimaja". Kui soovite annetuse tegemisel anonüümseks jääda, märkige see info palun maksekorraldusel ära. Küsimuste, ettepanekute ja koostöösooviga palume kirjutada See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või helistada 528 6849 (direktor Liivika Simmul). Foto: Tiit Veermäe
Alamkategooriaid |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||