KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED KOOLI KOHTA

Mis on Püha Johannese Kool?
Püha Johannese Kool (PJK) on kristlik kogukonnakool, mis avas oma uksed 2013. aastal. Koolis õpib ca 630 õpilast 1.-12. klassini. Kool on kasvanud järk-järgult, igal aastal lisandus kaks esimest klassi. 2022. aastal jõudis meie esimene lend 10. klassi ja avasime gümnaasiumiastme. Nüüdseks on kool täiskomplektis ja areng on suunatud veelgi enam kvaliteeti ja sisemusse.
Kooli juures tegutseb ka lasteaed, eelkool, koduõppeosakond ja huvikool. 2022. aasta septembrist tegutseb kool aadressil Kivimäe 25, päris oma koolimajas.
 
Miks on Püha Johannese Kool erakool?
Kooli rajamiseks omal algatusel on ainus võimalus erakool. Erakool annab suurema vabaduse, kuid samas eeldab ka suuremat vastutust. Oleme valmis seda kandma.
 
Kes on kooli omanik?
Kooli pidaja on Püha Johannese Kooli Sihtasutus. Kooli loomise mõte tekkis Nõmme Ristija Johannese koguduse liikmetel ning hoogu ja julgustust andsid muuhulgas ka Maarjamaa haridusseltsi loomine ning erakoolidele soodsad seadusemuudatused 2011. aastal. Järgneval aastal registreeritigi kodanikualgatus, PJK sihtasutus. Samal aastal alustasid ka teised kristlikud erakoolid, nt Püha Miikaeli Kool, Kaarli Kool ja Tartu Luterlik Peetri kool, Kohila Mõisakool.
Püha Johannese Kool on Eesti Kristlike Erakoolide Liidu liige.
 
Kes kooli juhib?
Kooli tegevus lähtub Eesti põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest ning erakooliseadusest, samuti mittetulundusühingute seadusest.
Kooli juhib koolijuht Liivika Simmul, kes on kooli sihtasutuse juhatuse esinaine, tagades niiviisi pidaja ja juhtkonna vahelise kooskõla. PJK SA juhatus annab aru PJK SA sihtasutuse nõukogule. Kooli asutajad on kooliga siiamaani tihedalt seotud, kõik nad on PJK lapsevanemad või õpetajad. Loomulikult on kõik kooli sihtasutuse asutajad ja liikmed, samuti kooli töötajad, lojaalsed Eesti omariiklusele ja seadustele.
Kooli igapäevast õppetööd korraldab kooli tegevjuhtkond e konsiilium, mis koosneb õppetoolide ja erinevate üksuste juhtidest.
Kooli otsused kooskõlastab hoolekogu ja õpilasesindus.
 
Kes kooli rahastab?
Kooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest.
Oma koolimaja rajamiseks võtsime pangalaenu ning kogume aktiivselt annetusi. Suureks abiks on noorele koolile lapsevanemad, kes on osalenud ruumide remondis, kooliväliste ürituste korraldamisel ja kooli arenguga seotud töörühmades.
Täname oma vapraid peresid, kellest paljud toetavad kooli lisaks õppemaksu tasumisele ka püsiannetusega!
Moskva patriarhaat, ükski välisriik ega poliitiline rühmitus ei ole meid rahaliselt toetanud.
Püha Johannese Kooli Sihtasutusel on auditeerimiskohustus, raamatupidamise aruanded on avalikud ja kõigile kättesaadavad.

Kuidas sattus kool Kivimäele?
Kooli esimesest tegutsemisaastast alates oleme jooksvalt tegelenud ruumiküsimustega: igal aastal esimese klassi võrra kasvav kool vajas üha suuremaid ruume. Alustasime Püha Miikaeli Kooli lahkel loal kahe klassitoaga Vene tänaval, sealt liikusime edasi rendipinnale Viru tänaval ning seejärel Mustamäele, Siili tänavale. Kogu selle aja oleme unistanud päris oma koolimajast. Oleme aastate jooksul külastanud hulgaliselt kinnisvaraobjekte kõikjal Tallinnas, ent kooli vajadustele vastavat suurt hoonet ei õnnestunud leida.
2019. aastal leidis üks meie lapsevanem Maa-ameti enampakkumiste lehelt krundi Kivimäe mändide vahel. Teiselt lapsevanemalt saadud laenu abil õnnestus koolil see maatükk osta. 2020. aasta arhitektuurivõistluse võitis SKAD Arhitektide lahendus ning maja valmis pangalaenu ja eraisikute annetuste toel 2022. aasta 1. septembriks. Tegutseme nüüdsest aadressil Kivimäe 25.

Miks kristlikud väärtused?
Palju räägitakse väärtuspõhisest haridusest. Põhikooli riiklikus õppekavas on esimese üldpädevusena välja toodud väärtuspädevus, seda hinnatakse kõrgemalt kui sotsiaalset või õpipädevust. 

Kristliku kooli väärtused ei ole laest võetud ega teeni õõnsat moraliseerivat eesmärki. Need tulenevad otseselt Vana ja Uue Testamendi õpetusest, on ajatud ja muutumatud. Selged väärtused annavad sihiseade nii õpetajatele kui õpilastele.

Miks on koolil püha apostli ja evangelist Johannes Jumalasõnaõpetaja nimi?
Apostel ja evangelist Johannes on Kristuse õpilane ja lähim sõber ning hiljem tema õpetuse üleskirjutaja ning edasiandja. Ta on Jumalaemale poja eest pärast Kristuse surma. Armastuse apostliks nimetatud Johannese sümboliks on alandlik kotkas, kelle pea ümber on aupaiste ja kes ühe jalaga hoiab kirjarulli ning teise jalaga paradiisiaia datlipalmi oksa, mida Johannes kandis Jumalaema matustel.

Kotkas on olevus, kes tänu kõrgele lennule näeb kõike ülalt, näeb tervikut.

Milline on õigeusu roll kooli toimimisel?
Kooli idee sündis Nõmme Ristija Johannese koguduseliikmetest lapsevanematel ja õpetajatel, kelle lapsed olid 2013. aastal kooliikka jõudmas. Kooli asutajate maailmavaateline lähtekoht ja inspiratsiooni allikas on sajanditepikkune idakiriku traditsioon.
Koolis õpib ja õpetab nii MPEÕK kui ka EAÕK kiriku ning teiste kirikute liikmeid ja religioonide esindajaid, samuti mitteusklikke; kogu kooliperest moodustavad õigeusklikud umbes kümme protsenti.
Kool on avatud kõigile lastele, vaatamata nende perede usutunnistusele. Eeldame kristliku maailmavaate aktsepteerimist.
Kristlikus koolis algab koolipäev palvusega, lõpeb tänu- ja vaikuseminutitega. Hommikupalvusel palutakse algava päeva ja kogu koolipere eest.

Kuidas vaatab kool Ukrainas toimuvale?
Püha Johannese Koolis oleme kümne aasta jooksul saanud olla erinevate inimeste ja rahvuste ühendajad ja rahuloojad vaid tänu tasase ja alandliku Taevase Kuninga teenimisele. Me oleme teadlikult valinud õigeusu kiriku kui pühakute ja suure pühaduse Tee ning tajume seda seestpoolt just sellisena ka nüüd. Me taunime aga Kristuse õpetuse moonutamist hävitavatel eesmärkidel, meil ei ole võimalik nõustuda patriarh Kirilli Ukraina sõda puudutavate avaldustega ning peame Vene võimude veretööd Ukrainas katastroofiliseks eksituseks. Evangeeliumi eluandev sõnum ei tohi olla kattevarjuks hävitustööle. Pikemalt on võimalik kooli seisukoha ja Nõmme Ristija Johannese koguduse liikmete kirjaga sõja alguspäevilt tutvuda kooli kodulehe avalehel.
Püha Johannese Kool võttis sõja puhkemise aasta kevadel vastu üle kümne Ukrainast pagenud õpilase, koos lastevanematega koguti põgenike peredele vajaminevat toidu- ja muud abi, korraldati kunstiteraapiat.
Ka Nõmme Ristija Johannese kogudusega on liitunud mitmed põgenike pered, kes käivad teenistustel. Neid abistatakse, nagu suudetakse.

Milline on kooli suhe riikliku õppekavaga?
Püha Johannese Kooli õppekava põhineb riiklikul õppekaval ja kooli kontseptsioonil. Põhikooli riiklik õppekava on justkui meile loodud, kuna seab rõhu väärtuskasvatusele, ainetevahelistele seostele ja lapse isiksuse tasakaalustatud arengule.

Miks ei panda algklassides numbrilisi hindeid?
Kooli õppemetoodika keskendub isiksuse kui ainulaadse ja kordumatu terviku toetamisele. Küsimusest "milline sa oled?" või "mida tead ja oskad?" on olulisem vastus küsimusele "kes sinust võib saada?". Tagasiside andmise vorm määrab õppeprotsessis palju, skaalaline hindamine ei toeta last teel, mida kool peab tähtsaimaks. Rõhk eneseanalüüsil jätab motivatsiooni sisemiseks, mis reeglina on kõrgem ja tugevam välise skaala anonüümsetest "kõrgushüppelattidest".

Pelgalt ainealaste tulemuste hindamisega väärtustaksime vaid ühte kitsast koolielu valdkonda - õppetöö tulemusi. 

Ometi ei tähenda numbriliste hinnete puudumine, et õpilastele ei esitataks nõudmisi või et tagasiside perele olemata jääb. Hinneteta õpetamine ei tähenda hindamisest või hinnangu andmisest loobumist. Vastupidi, me panustame enam ja individuaalsemalt iga õpilase edasiliikumisele hinnangu andmisse, võttes arvesse ka tema eneseanalüüsi. Skaalalisi hindeid paneme 5. klassi teisest poolaastast.

Miks algab kahe võõrkeele õpe varakult?
Õpilased alustavad inglise keele õppimist esimeses ja teiste võõrkeelte (hispaania, prantsuse, saksa või vene keele) õppimist viiendast klassis. Huvikoolis saab vene keelt õppida juba varem.

Mida varem keeli õppima hakatakse, seda paremad on tulemused: Euroopa keeleoskusuuringu tulemused näitavad, et varasem võõrkeeleõppe algus tagab parema testitud võõrkeele oskuse, samuti mõjutab parema tulemuse saavutamist enama arvu võõrkeelte ja antiikkeelte õppimine.

Miks alustavad poisid ja tüdrukud kooliteed eraldi klassides?
Poiste ja tüdrukute eraldi õpetamine on tingitud pedagoogilistest tähelepanekutest poiste ja tüdrukute erineva arengukõvera ja teadmiste omandamise taktika kohta.

Pikapäevarühmas, väljasõitudel ja keeleõpperühmades on tüdrukud ja poisid koos, alates kuuendast klassist õpitakse segaklassides.

Kus kool asub?
2022. aasta septembrist tegutseme päris oma koolimajas aadressil Kivimäe 25 (Nõmme linnaosa). Lähem info ja liiklusskeem asub SIIN.
Esimesel tegevusaastal olime vanalinnas, Vene tänaval, Miikaeli Ühenduse ruumides, järgmised kaks aastat viis koolitee Viru tänavale. Aastast 2016 asusime Mustamäel, aadressil Siili 14. Selline rändkooli elu on meile õpetanud, et kooli vaim on kaasaskantav, materiaalsest mugavusest olulisem on selge siht ja koolipere toetav suhtumine.

Ootame teie küsimusi aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Koolikalender

 

Koolinädal algab palvusega. Palvused toimuvad ka kooli tähtsamate sündmuste puhul.

Õppeaasta jaguneb võimalikult ühtlaselt jaotatud õppeperioodideks, mille vahel on vaheajad ja mis omakorda langevad kokku kirikuaasta suuremate pühadega. 

Kooli aastaring käib kiriku-, rahva- ja looduskalendri tähtpäevade rütmis.

 

Hindamine

Laps on väärtus iseendana, Jumala annina, sellisena nagu ta on. 

Tagasiside andmise aluseks on laste ja nende jumalanäolisuse ning annete terviklik nägemine ja mõista püüdmine, mis saab võimalikuks tänu armastusele. Ainus õige tunnetus saab tekkida armastuse kaudu. Armastusanni taotlemine, armastusvõime kasvatamine ja hoidmine on õpetajate esmane ülesanne.

Õpilasele antakse tagasisidet vahetu õppetegevuse ja muu koolielu käigus, on tavaline loomulik suhtlus, mille aluseks on eeldus ja reegel, et õpetajad tunnustavad lapsi ja tunnevad nendest rõõmu.

Kuni 6. klassini kasutatakse sõnalist skaalavaba ja positiivsele toetuvat tagasisidet. Algkoolis ei ole konkursse ega pingeridasid.

Olulisim tagasiside vorm on õpilaste eneseanalüüs. Õpetajad kaardistavad laste arengut ja annavad vanematele tagasisidet vestluste käigus, mis toimuvad vastavalt vajadusele, ent vähemalt kord poolaastas.

Kord õppeaastas toimub õpilase arenguvestlus, mis on iseloomult eeskätt eneseanalüüs ja kus õpilane, õpetaja ja vanemad vestlevad selle üle, kuidas õpilasel läheb.

Õppeinfosüsteemina kasutab Püha Johannese Kool Stuudiumi - seal saate ülevaate koolitundides toimuva kohta, näha koduseid ülesandeid, märkida last puuduma ning Stuudiumi kaudu toimub ka tagasisidestamine ning hindamine.
 
Et avada Stuudiumi kasutajakonto, palun minge meie kooli Stuudiumi lehele  https://puhajohannesekool.ope.ee/auth/
või leidke PJK Stuudiumi üld-avalehel https://stuudium.com.
 
Kui olete end registreerinud kasutajaks, saate saata taotluse lapse andmetele ligipääsuks, mille administraator kinnitab ning edasi saate juba Stuudiumiga tutvuda. Soovitan alustada Abi menüüpunkti alt kõikide abi-artiklitega tutvumisest, sealtkaudu on hea ka teada anda, kui juhtub tekkima mõni probleem või küsimus.
 
Stuudium on ka kooli suhtlusruum, selle kaudu saadavad õpetajad infot õppekorralduse kohta ning sündmused on märgitud ka Stuudiumi kalendrisse. Suhtluse kaudu saate vajadusel saata sõnumi otse õpetajale või kõigile oma klassi õpetajatele korraga.
Paljud õpetajad (pigem küll vanemates klassides) kasutavad materjalide jagamise ja haldamise liidest TERA, selle kaudu on hõlpus saata töölehti lastele, kes tunnist puudusid.
 
Küsimuste ja probleemide korral palume pöörduda See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Püha Johannese Kooli hindamisjuhend

Koolikorraldus

Tihedalt ja vältimatult on omavahel seotud armastus ning vabadus. Vabaduse ja loomingu aluseks on kord, korraarmastus ja rütm nii tunni-, päeva- kui aastaplaanis. Kool pakub võimaluse lastel olla kristliku elu tunnistajateks, kuid austab nende vabadust isiklikeks valikuteks ja enesemääratlemiseks.

Kool taotleb sisutihedat koostööd õpilaste peredega. Lapse põhiline ja esimene arengukeskkond on kodu, kool toetab kodu. Soovime koolis luua kodust ja kogukondlikku õhkkonda, kus koolipere liikmed tunnevad üksteist, keegi ei ole anonüümne.
„Peamises ühtsus, teisejärgulises vabadus, kuid kõiges armastus“ (tsitaati omistatakse pühale Augustinusele).

Eesti haridusstrateegia 2020 näeb ette „õppijate isiksuslike erinevuste, andekustüüpide (praktilise, kunstilise, sotsiaalse, emotsionaalse) ning kultuuritausta (sh. tulenevalt kuulumisest rahvusvähemusse) väärtustamise ning suurema arvestamise õppes ja hindamises“. Taotluslik on rahvusidentiteetide kinnistamine. Väärtuste hierarhia paneb paika prioriteedid. Kristlik, Jumala laste vaim on ülalpool ja ühendab võrreldes eristava rahvuslikkusega, kuigi ka sel on oma tähtis koht identiteedis.

"Laps vaatab vanemaid. Kas Kristus särab nende sees? Just see mõjutab last kõige paremini. Kui laps võtab vastu vanemate vaimse valguse siis, kui ta on veel väike, ei tule tal kasvades end enam lõhkuda. See on varasest east toidetud tarkus. Tarkus – see on Kristus.
Tundub, et heaks saada on väga raske, kuid tegelikult on see lihtne, kui lapsepõlves on pandud paika hea algus. Kasvades ei ole raske, sest headus on juba sinu sees, sa elad sellega. Ta on sinu väärtus, mida sa hoiad, kui oled tähelepanelik, kogu eluks.
Kõik, mis öeldud vanematele, kehtib ka õpetajatele. Ka koolis saab lapsi aidata palve ja pühadusega. Inimlike jõupingutustega ei saavuta te midagi. Ainult palvega saavutate tulemused. Kutsuge Jumala õnnistust kõigile, et see täidaks nende hinged ja muudaks neid.“ (Staarets Porfirios, raamatust Wounded by Love)

Koolis kehtib põhimõte: vähem liigseid sõnu ja otsest õpetamist, rohkem õiges meeleolus ja seisundis olemist. Kui õpetajad suunavad suhteliselt suurema osa oma energiast sisemisele tööle iseendaga, siis läheb lihtsamalt ka väiksemat ja nähtavamat osa nõudev töö õpilastega. Õpetajad palvetavad oma õpilaste eest ja näevad koolis töötamist kui üht viisi tänada ning teenida Jumalat ja ligimesi. See annab võimaluse loota suurimat ehk eeskätt jumalikku inspiratsiooni, Püha Vaimu toimimist kooli nii suuremates kui kõige pisemates asjaoludes, sünergiat inimliku tahte ja jumaliku armu vahel.

„Kõik, mida me teeme, teeme eesmärgiga omandada Püha Vaimu – see tähendab teha seda, mis langeb ühte Jumala tahtega meie reaalses olukorras“.
(Õde Magdaleena "Mõtisklusi lastest õigeusu kirikus")

Inimene on loodud Jumala näo ja sarnasuse järgi. Õpetajate ülesanne on püüda just sellest vaatevinklist näha iga last ehk siis tema jumalanäolisust ja tema jumalikku potentsiaali. Iga laps on andekas – tema suurim and on talle antud unikaalne elu, et ta on olematusest olemisse loodud. Õpetaja ülesanne on näha last tema isikupäras, teda toetada ja temasse uskuda.

Inimsuhetes kehtib sama püüdlus kui Kolmainu Jumala Isiksuste vahel – olemus üks, kuid isiksusi mitu, nende vahel armastus ja soov end ära anda.

Õpetajad ei looda mitte ainult oma professionaalsele ja inimlikule jõule, vaid töötavad Jumala õnnistuse abil ja Jumala auks. 

Õpetaja ei õpeta midagi, mida ise ei usu. Kui autoriteetide ehk vanemate ja õpetajate sõnad ning teod ei ole kooskõlas, siis kaotab ka laps eneseusalduse ning tulevases elus nii vajaliku intuitsiooni, sest tal on vajadus usaldada autoriteete ning kui need eneselegi aru andmata „valetavad“, õpib laps mitte usaldama oma sisemaailma ehk taevast kuningriiki ning kaotab sellega kontakti.

Igal nädalal kohtub õpetajate kolleegium, kes arutatab õpilaste käekäigu üle ja korraldab koolielu. Kolleegiumi koosolek on arutelude ja ettepanekute kuulamise koht. Otsuseid langetab kooli juhtkond, kelle tööülesannete ja – pädevuse hulka see kuulub. Kooli juhtkonda nõustab õigeusu vaimulik juhataja. 

„Tegelikult toimivad vaid palve, vaikimine ja armastus. Olete mõistnud palve vilju? Armastus palves, armastus Kristuses tõepoolest aitab. Pelgalt inimlik armastus on tihtipeale egoistlik. Püüelge, et  teie armastus üksteise ja teie laste suhtes oleks  kristlik ja püha. Vanemate pühadus päästab lapsed. Et see sünniks, on hädavajalik, et Jumalik arm tegutseks vanemate hingedes. Keegi ei saa pühaks iseenesest ega iseseisvalt. Just seesama Jumalik arm  pühitseb, soojendab ja loob elu ka laste hingedes“.
(Staarets Porfirios, raamatust Wounded by Love)

„Lastega tegelevatele inimestele on abiks igahommikune palve: „Oh, Issand Jumal, vaid Sina tunned seda oma last, tema südant, tema vajadusi, tema tulevikku. Aita mul vältida vigu minu tänastes tegemistes temaga“. „Tegemiste“ all mõistame kõiki oma sõnu, tegusid ja reaktsioone.

„Abielupaar peaks elama teadmises, et neil on õnnistus saada mitte vähemaks kui Jumala kaastöölisteks uue isiksuse loomisel“
(Õde Magdaleena "Mõtisklusi lastest õigeusu kirikus") 


Eks kehtib sama teadvustamise vajadus ka õpetajate puhul.

 

Õppekorraldus

Taotleme tasakaalu intellektuaalse, füüsilise, sotsiaalse, hingelise ja vaimuliku arengu vahel. 

kool

Algkool

(1.-4. klass) kui armastus Tee vastu tähendab:

koolielus toimimise tundmaõppimist, 

kohanemist kooli ja ühiste reeglitega, 

hästi hakkamasaamise tunnet,

suuna ning sihi tunnetamist,

huvi ja rõõmu õppimisest ning teistest inimestest. 

Algkool on kui vastloodud maailm, „Ja Jumal vaatas kõike, mis ta oli teinud, ja vaata, see oli väga hea.“ (1. Mo. 1, 31). Õppimisel on rõhuasetus elamustel ja kogemustel: elu on imeline ja huvitav, maailm on ilus ja põnev, hea olla on hea, õpetaja armastab ja toetab mind jne. Õpime looduselt ja otsime vahetuid kogemusi, näiteks koostöös vabaõhumuuseumiga.

„Kui me ei asu teele aukartuse ja hämminguga, tundega, mida nimetatakse numinoosseks, Jumala kogemise tundeks, siis ei jõua me Teel kuigi kaugele“

(Piiskop Kallistos (Ware) „Õigeusu tee“)

Algõpetus põhineb üldõppel, st. erinevaid aineid õpitakse integreeritult. Laste tunniplaanis on klassitunnid, mille raames klassiõpetaja õpetab erinevaid aineid neid omavahel tervikuks seostades. 

Algkool meenutab turvalist kasvupinnast, millest sirgutakse põhikooli alguseks liikuma täiskasvanute maailma poole ja kus kogemused ning elamused saavad mõistelise sisu, kus õpitakse sügavamalt tundma ennast ja oma eakaaslasi.

kool2

Põhikool

(5.-9. klass) kui armastus Tõe vastu tähendab teadmisi ja isiklikke vastuseid inimese ja maailma kohta. Õpilasi huvitavad eakaaslased, nemad ise, millest koosneb maailm ja tema nähtused ning nendevahelised seosed. Murdeiga on kui vältimatu väljumine paradiisist, silmitsiseismine langenud maailmaga ja vajadus leida selle suhtes isiklik „päästev idee“. Murdeiga ei pea ilmtingimata olema konfliktne ja lammutav juhul, kui noor leiab eluterve ja kindla perspektiiviga elusihi pöördudes tähelepanuga oma seespidisesse taevariiki. „Sest vaata, Jumala riik on seespidi teie sees“ (Lk. 17, 21). 

Lapsed vajavad isiklikule eksistentsile mõtet, kohta ja ülesannet „suures pildis“, valgustavat seletust enda ümber ja enda sees toimuvale. Teadvustame murdeealise vajadust leida tee enda sisemaailma.

Õpime aktiivõppe kaudu suurte teemade ehk projektide kaupa, avastades ning mõtestades põhimõisteid ning nendevahelisi seoseid. 

On olemas teatud „viidad“ jumaliku tõelisuse kogemisele. Nii meid ümbritsevas maailmas kui ka meis endis on tõiku, mis nõuavad seletust, aga mis jäävad seletamatuiks, kui me ei usu isikulisse Jumalasse. Need viidad on eeskätt meid ümbritsev maailm, meie sisemaailm ja me suhted teiste inimestega.

„Kristlase elu on sarnane Kolmainu Jumala olemusega – see on elu koos teistega. Nagu ütles püha Siluan: „Minu vend on minu elu“. Abieluinimene võib öelda – ja see on teoloogiliselt ainus õige eluviis: „Minu abikaasa ja lapsed on mu elu. Nad on mu elu sisu; nendega elades tuleb mul õppida Kristuse-sarnaselt armastama.“ Minu suhted nendega, kellega ma koos elan, ongi mu vaimse tervise näitajaks. Mingit muud mõõdupuud ei ole.“

(Õde Magdaleena "Mõtisklusi lastest õigeusu kirikus")

kool õues

Gümnaasiumis

(10.-12. klass) kui armastuses Elu vastu jõutakse olemise sügavate ja sisemiste seaduspärasuste, eesmärkide, küsimuste ja vastuste tunnetamiseni. Käes on teeots „uuele taevale ja uuele maale“, isiklikule Tabori mäele. Oluline roll on perekonnaõpetusel ja oma kutsumuse leidmisel. 

Põlvkond, kes paari näpuliigutusega leiab Google`st kogu informatsiooni, vajab õpetajat kui interpreteerijat, mõtestajat, tõe ja elu saladuste vahendajat.

Üleminekud kooliosade vahel on sujuvad.

Kooli üldmetoodika aluseks on „huvil põhineva kooli“ põhimõtted:

  • tunnetuslikku huvi tekitav ja hoidev,
  • teadmine saab lapse jaoks „minu omaks“,
  • praktiline (näitlik), 
  • õpilaste reaalsete ja eakohaste huvidega seotud, 
  • nende kontekstist ja probleemidest lähtuv,
  • individuaalsust ja ühist tasakaalustav,
  • õpilaste andeid arvestav,
  • iseseisvust soosiv,
  • isiklikult lähenev,
  • küsimusi esitav,
  • looma ja avastama innustav,
  • jne.

Arvutit kasutatakse algkoolis minimaalselt, põhikoolis mõõdukalt ja gümnaasiumis vastavalt mõistlikule vajadusele.

ÕPPEKAVA

Tutvu Püha Johannese Kooli I - III kooliastme ja gümnaasiumi õppekavaga siin. 

Õppesisu ja õppevormi aluseks on Kristuse sõnad: „Mina olen Tee ja Tõde ja Elu“. Õppetegevuse aluseks on kooli õppekava, mis lähtub Kiriku elavast pärimusest ja hõlmab riikliku õppekava.

Õppetegevus on rahulik ja rõõmus. Tähtsad on protsessis viibimine, õppimine loovuse, loomingu, uurimise, koostöö, avastamise, mängu jmt kaudu.

„Üks tuntumaid neljanda sajandi Egiptuse kõrbeisadest, püha Sarapion Sindonist, läks kord Rooma palverännakule. Seal kuulis ta ühest kuulsast nais-erakust, kes elas pidevalt oma väikeses toas, väljumata sealt kunagi. Kaheldes taolises eluviisis, kuna ta ise oli suur rändaja, külastas Sarapion teda ja küsis talt: Miks sa siin istud? „Ma ei istu. Ma olen teel,“ vastas talle naine.“

(Piiskop Kallistos (Ware) „Õigeusu tee“)

Kool ei taotle eraldatust ümbritsevast maailmast, vaid püüab vältida pidevat rutu ja kiirustamisega kaasaminemist. Samas jääb eesmärgiks, et õpilased leiaksid rahulikult oma tee ja valmisoleku heaks toimetulekuks tänapäeva maises elus.

Püha Johannese Kool järgib vaimuliku kasvatuse traditsiooni, mis põhineb õigeusu kultuuri vundamendil, kus rõhk on Teisel, mis on suunatud armastusele Teise suhtes, valmisolekule teenida Teist ja mõistma Teist kui väärtust sõltumata kultuurierinevustest ja maailmavaatest. See kutsub esile teineteisemõistmise, pika meele ja soovi aidata teist inimest.

Väärtusteks on tõetunnetus, ausus, austus, ehedus, südametunnistus, vastutustunne, kohusetunne, usaldus, avatus, vabadus, teiste nägemine ja mõistmine, sirutumine valguse ja kasvu poole.

Sageli seatakse üldhariduskoolide eesmärgiks ettevalmistuse ülikooliks või hilisemaks tööeluks. Meie kool näeb ajamõõtmena igavest elu, mis vääristab ka isiksuse maise elu nii siin ja praegu kui tulevikus.

Peame oluliseks õpisaavutuste head taset, mis on õpilaste arengut toetavate meetodite tulemus.

Ainekavade sisu ei ole pelgalt materialistlik, vaid annab Looja loodule elava sisu ja mõtte. Kogu õppesisu püüab tunnistada Jumalat, õpetada tundma Jumalat ja Tema loodut, aga inimest ehk iga last iseendana ja teistena tema ümber. Elu lõimitakse, mõtestatakse ja korrastatakse lähtuvalt hierarhiast Jumal – Kirik – pere – kool - ühiskond. Pühaduse kogemine ja märkamine enda käesolevas eluhetkes annab dünaamika, „tõmbab“ kasvava inimese liikuma selle suunas.

„Õigeusklikele enestele ei tähenda ustavus Pärimusele siiski mitte niivõrd eeskirjade või möödunud põlvkondade tavade tunnustamist, kuivõrd ikka-uut, isiklikku ja otsest Püha Vaimu kogemist käesoleval ajal, siin ja praegu.“

(Piiskop Kallistos (Ware) „Õigeusu tee“)

Usuõpetus koolis väldib moraliseerimist, kasutab rohkem erinevaid meeli – kirikumuusikat, ikoone, pühakute elulugusid jm. 

Püha Johannese Kooli Sihtasutus

Koolitusluba nr 7132HTM

Registrikood: 90010947

Koduleht: www.pjk.ee

Facebooki leht: www.facebook.com/PuhaJohanneseKool

Instagram: www.instagram.com/puhajohannesekool/

 

Juriidiline ja postiaadress

Kivimäe 25
10919 Tallinn
E-post: info(at)pjk.ee


Direktor Liivika Simmul:  528 6849

Sekretär-juhiabi Mare Võting: 5198 3519 

Gümnaasiumi õppesekretär pillekatrin.levin(at)pjk.ee, 507 7411
(gümnaasiumi, sh sisseastumisega seotud küsimused)

Õpetajate ja teiste koolitöötajate e-posti aadressid alammenüüs "Õpetajad"

Kool tegutseb aadressil Kivimäe 25, Tallinn 10919.

liiklusskeem

 

Püha Johannese Kooli Sihtasutuse pangarekvisiidid:

Püha Johannese Kooli SA
IBAN: EE154204278618639109
Coop Pank AS
SWIFT/BIC: EKRDEE22
Maakri 30, Tallinn 15014

Annetuste pangakontod:

Coop Pank EE314204278618639112
LHV Pank EE117700771003051877
Swedbank EE352200221056076964

Saaja: Püha Johannese Kooli SA

Kui soovid annetuselt maksuvabastust, palun lisa selgitus ning kui annetajaks on eraisik, siis ka isikukood.

Järgime vabaühenduste eetikakoodeksit.

Aile Tooming
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja
aile.tooming(ät)pjk.ee
Andrei Dvortsov
Valvur
andrei.dvortsov(ät)pjk.ee
Anna Maria Kaarma
Gümnaasiumi valikaine õpetaja
annamaria.kaarma(ät)pjk.ee
Anna-Katariina Traks
Ajalooõpetaja
anna.katariina.traks(ät)pjk.ee
Anne Ersling
Eelkooliõpetaja
anne.ersling(ät)pjk.ee
Anne Hiio
Inglise keele õpetaja
anne.hiio(ät)pjk.ee
Anne Mehide-Valtin
Psühholoog
anne.mehidevaltin(ät)pjk.ee
Anneli Laasi
Inglise keele õpetaja
anneli.laasi(ät)pjk.ee
Anneli Rahuvarm
Eelkooliõpetaja
anneli.rahuvarm(ät)pjk.ee
Anneli Räisa
Eripedagoog, logopeed
anneli.raisa(ät)pjk.ee
Anri Kivil
Bioloogia ja loodusõpetuse õpetaja, 3. lennu looduse ja inimese suuna mentor
anri.kivil(ät)pjk.ee
Anselm Oja
Gümnaasiumi valikaine õpetaja
anselm.oja(ät)pjk.ee
Anti Kodas
IT-juht
anti.kodas(ät)pjk.ee
Anu Aaslepp
Raamatupidaja
anu.aaslepp(ät)pjk.ee
Ave Sinikas
Koduõppeosakonna mentor
ave.sinikas(ät)pjk.ee
Avo-Rein Tereping
Gümnaasiumi valikaine õpetaja
avorein.tereping(ät)pjk.ee
Birgit Püve
Fotograafiaõpetaja
birgit.puve(ät)pjk.ee
Diana Liiv
Klaveriõpetaja
diana.liiv(ät)pjk.ee
Eeva-Liisa Ehala
Huvikooli viiuliõpetaja
eevaliisa.ehala(ät)pjk.ee
Elbe Prants
Lasteaia muusikaõpetaja
elbe.prants(ät)pjk.ee
Elina Laanes
Õppejuht; prantsuse keele õpetaja
elina.laanes(ät)pjk.ee
Elle Penart
Keemiaõpetaja
elle.penart(ät)pjk.ee
Ester-Silva Erikson
Lasteaia muusikaõpetaja (lapsehoolduspuhkusel)
estersilva.erikson(ät)pjk.ee
Eve Viilma
Vaimse tervise õde
eve.viilma(ät)pjk.ee
Evelyn Ojaperv
10. lennu tüdrukute klassiõpetaja
evelyn.ojaperv(ät)pjk.ee
Gajane Meletjan
Muusika- ja solfedžoõpetaja (lapsehoolduspuhkusel)
gajane.meletjan(ät)pjk.ee
Georg Simmul
Andmeanalüüsi kursuse õpetaja
georg.simmul(ät)pjk.ee
Grete Veedla
Raamatukogujuhataja
grete.veedla(ät)pjk.ee
Hanna Perez
Huvijuht, ettevõtlikkusõppe koordinaator, 6. lennu A-klassi juhataja
hanna.perez(ät)pjk.ee
Helen Leoste
Gümnaasiumi õppejuht, loodusainete õpetaja
helen.leoste(ät)pjk.ee
Ille Kaseste
1. lennu looduse ja inimese suuna mentor, inglise keele õpetaja
ille.kaseste(ät)pjk.ee
Ilona Muhel
Koorijuht, muusika ainesektsiooni juhataja
ilona.muhel(ät)pjk.ee
Ingrid Kerma
Eelkooli koordinaator ja õpetaja
ingrid.kerma(ät)pjk.ee
Inna Sibul
Vene keele õpetaja; 2. lennu inimese ja looduse suuna mentor
inna.sibul(ät)pjk.ee
Irina Paert
Hariduskeskuse juht
irina.paert(ät)pjk.ee
Irja Truumaa
Bioloogia õpetaja
irja.truumaa(ät)pjk.ee
Iti-Riin Jaagant
Füüsika- ja loodusainete õpetaja (7.-9. klass)
itiriin.jaagant(ät)pjk.ee
Janika Mesi
Abi- ja asendusõpetaja
janika.mesi(ät)pjk.ee
Janne Roosnupp-Kõlamets
Kooliõde
janne.roosnuppkolamets(ät)pjk.ee
Javier Domingues Gil
Hispaani keele õpetaja
javier.dominguez.gil(ät)pjk.ee
Jelizaveta Starosta
Inglise keele õpetaja
lisa.starosta(ät)pjk.ee
Johanna-Leena Känd
Väikeklassiõpetaja, keelekümbluse koordinaator, eripedagoog
johanna.kand(ät)pjk.ee
Julia Tsõgankova
Füüsikaõpetaja
julia.tsogankova(ät)pjk.ee
Jürgen Leesmann
Liikumise õpetaja; 5. lennu A-klassi juhataja
jurgen.leesmann(ät)pjk.ee
Kadi Lääne
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (lapsehoolduspuhkusel)
kadi.laane(ät)pjk.ee
Kai Kukepuu
Gümnaasiumi valikaine õpetaja
kai.kukepuu(ät)pjk.ee
Kaire Kaur Daniel
Koduõppe juhtivkoordinaator
kaire.kaurdaniel(ät)pjk.ee
Kairet Moistus
Käsitöö- ja kodundusõpetaja; 3. lennu kuju ja disaini suuna mentor; kunsti-, käsitöö- ja tehnoloogia ainesektsiooni juhataja
kairet.moistus(ät)pjk.ee
Kairi Ringo
Toitlustusjuht
kairi.ringo(ät)pjk.ee
Kaisa Rebane
Arendusjuht, 8. lennu P-klassi juhataja
kaisa.rebane(ät)pjk.ee
Kaja Karu-Espenberg
Bioloogiaõpetaja (7.- 8. klass)
kaja.karuespenberg(ät)pjk.ee
Kaja Lindal
9. lennu tüdrukute klassiõpetaja
kaja.lindal(ät)pjk.ee
Kalev Vapper
Kuju ja disaini suuna juht, 2. lennu kuju ja disaini suuna mentor, kunstiõpetaja, fotograafiaringi õpetaja
kalev.vapper(ät)pjk.ee
Kardi Laansoo
6. lennu A-klassi juhataja, eripedagoog
kardi.laansoo(ät)pjk.ee
Karis Kösta
Geograafiaõpetaja
karis.kosta(ät)pjk.ee
Karl Koppelmaa
Loovkirjutamise õpetaja
karl.koppelmaa(ät)pjk.ee
Karmen Kaukver
Kommunikatsiooni koordinaator
karmen.kaukver(ät)pjk.ee
Kärt Tõnisson
Liikumise ja kaasaegse tantsu õpetaja; 5. lennu B-klassi juhataja
kart.tonisson(ät)pjk.ee
Kati Rand
12. lennu tüdrukuteklassi juhataja
kati.rand(ät)pjk.ee
Katri Röper-Kottav
Saksa keele õpetaja
katri.roperkottav(ät)pjk.ee
Katri Viitpoom
Psühholoog
katri.viitpoom(ät)pjk.ee
Katrin Jaik
Lasteaia õppejuht, lasteaiaõpetaja
katrin.jaik(ät)pjk.ee
Katrin Kookmaa
1. lennu IT ja andmed suuna mentor, matemaatikaõpetaja, reaalainete õppetooli juhataja
katrin.kookmaa(ät)pjk.ee
Karin Maro
Peakokk
karin.maro(ät)pjk.ee
Kersti Veskus
11. lennu poisteklassi juhataja
kersti.veskus(ät)pjk.ee
Kerttu Pakk
Matemaatikaõpetaja
kerttu.pakk(ät)pjk.ee
Kristel Kurahashi
Muusikaõpetuse õpetaja
kristel.kurahashi(ät)pjk.ee
Kristi Uustalu
Personali- ja koolitusspetsialist
kristi.uustalu(ät)pjk.ee
Kristiina Kivil
Inimeseõpetuse õpetaja
kristiina.kivil(ät)pjk.ee
Kristiina Orgla
11. lennu tüdrukuteklassi juhataja, algõpetuse õppetooli ja noorema kooliosa juhataja
kristiina.orgla(ät)pjk.ee
Kristiine Špongolts
1. lennu kuju ja disaini suuna mentor, kunstiõpetuse õpetaja, uurimistööde koordinaator, gümnaasiumi valikkursuste juhendaja
kristiine.spongolts(ät)pjk.ee
Kristina Käär
Kohviku perenaine
kristina.kaar(ät)pjk.ee
Külli Veerberk
Raamatupidaja
kylli.veerberk(ät)pjk.ee
Larissa Panova
1. lennu sõna ja kultuuri suuna mentor, vene keele õpetaja, vene keele ainesektsiooni juhataja
larissa.panova(ät)pjk.ee
Laura Herm
Loodusainete õpetaja, 2. lennu sõna ja kultuuri suuna mentor
laura.herm(ät)pjk.ee
Laura Kvelstein
Kaasaegse tantsu õpetaja
laura.kvelstein(ät)pjk.ee
Leen Jõesoo
Ajalooõpetaja
leen.joesoo(ät)pjk.ee
Liina Särkinen
Kunstiteose analüüsi kursuse õpetaja
liina.sarkinen(ät)pjk.ee
Liina-Riin Sammul
Inimeseõpetuse õpetaja
liina.sammul(ät)pjk.ee
Liis Kääramees
4. lennu B-klassi juhataja, inglise keele õpetaja (lapsehoolduspuhkusel)
liis.kaaramees(ät)pjk.ee
Liis Riikoja
Inglise keele õpetaja
liis.riikoja(ät)pjk.ee
Liivika Simmul
Direktor, eesti keele ja kirjanduse õpetaja, 5. lennu A-klassi juhataja
liivika.simmul(ät)pjk.ee
Maarian Toompere
Kooriõpetaja
maarian.toompere(ät)pjk.ee
Maarit Murka
Kunstiõpetaja gümnaasiumis
Maarit.Murka(ät)pjk.ee
Madis Kivisild
Muusikaloo, perekonnaõpetuse ja inimeseõpetuse õpetaja
madis.kivisild(ät)pjk.ee
Mare Võting
Sekretär-juhiabi
mare.voting(ät)pjk.ee
Maria Belogortseva
Sotsiaalpedagoog; 7. lennu A- klassi juhataja
maria.belogortseva(ät)pjk.ee
Maria Kõrvits
Huvihariduskooli juht (lapsehoolduspuhkusel)
maria.korvits(ät)pjk.ee
Maria Peterson
Lavakõne õpetaja
maria.peterson(ät)pjk.ee
Marie Käige
Huvihariduskoolijuht (lapsehoolduspuhkusel)
marie.kaige(ät)pjk.eea
Marju Kütt
Raamatupidaja
marju.kytt(ät)pjk.ee
Marko Levin
Kuju- ja disaini suunaainete õpetaja
marko.levin(ät)pjk.ee
Marrit Andrejeva
Kommunikatsioonijuht
marrit.andrejeva(ät)pjk.ee
Mart Rummo
Eesti keele õpetaja
mart.rummo(ät)pjk.ee
Matteo Laurenzi
Kitarriõpetaja
matteo.laurenzi(ät)pjk.ee
Mery Kodavere
Inglise ja hispaania keele õpetaja
mery.kodavere(ät)pjk.ee
Merike Metsala-Niglas
9. lennu poisteklassi juhataja, tehnoloogiaringi juhendaja
merike.niglas(ät)pjk.ee
Merilin Orusaar
Lasteaiaõpetaja ja õppejuht (lapsehoolduspuhkusel)
merilin.orusaar(ät)pjk.ee
Milena Borissevitš
Klaveriõpetaja
milena.borisevich(ät)pjk.ee
Minna Olli
Pikapäevaõpetaja
minna.olli(ät)pjk.ee
Miryam Cicetti
Liikumise õpetaja
miryam.cicetti(ät)pjk.ee
Nadezda Dinis
Vene keele õpetaja
nadezda.dinis(ät)pjk.ee
Nele-Maris Uibokand
10. lennu poisteklassi juhataja
nele-maris.uibokand(ät)pjk.ee
Nete Tutsu
Maailma usundite õpetaja, eelkooliõpetaja, 3. lennu sõna ja kultuuri suuna mentor
nete.tutsu(ät)pjk.ee
Oleg Shvaikovsky
Gümnaasiumi juhataja, füüsikaõpetaja
oleg.shvaikovsky(ät)pjk.ee
Olga Dvortsova
Kunstiringi juhendaja
olga.dvortsova(ät)pjk.ee
Olga Novikova
8. lennu tüdrukuteklassi juhataja, kunsti- ja käsitööõpetuse õpetaja
olga.novikova(ät)pjk.ee
Pääsu-Liis Kens
Kaasaegse tantsu õpetaja
paasuliis.kens(ät)pjk.ee
Pärtel Suurhans
Ühiskonnaõpetuse- ja ajalooõpetaja, 5. lennu B-klassi juhataja, kultuuriainete õppetooli juhataja
partel.suurhans(ät)pjk.ee
Pille-Katrin Levin
Gümnaasiumi õppesekretär, Stuudiumi administraator, 2. lennu IT suuna mentor
pillekatrin.levin(ät)pjk.ee
Pille-Riin Karuse
Bioloogiaõpetaja, 4. lennu A-klassi juhataja
pilleriin.karuse(ät)pjk.ee
Piret Alev
Väikerühma matemaatika õpetaja
piret.alev(ät)pjk.ee
Piret Viirma
Kokk
piret.viirma(ät)pjk.ee
Priit Kaasik
Ajalooõpetaja
priit.kaasik(ät)pjk.ee
Rabia
Kokk
rabia(ät)pjk.ee
Rait Avestik
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja
rait.avestik(ät)pjk.ee
Riina Einberg
Pearaamatupidaja-finantsjuht
riina.einberg(ät)pjk.ee
Riina Karik
Täiskasvanute inglise keele õpetaja
riina.karik(ät)pjk.ee
Riina-Ingel Keskpaik
Keelte õppetooli juht, saksa ja prantsuse keele õpetaja
riinaingel.keskpaik(ät)pjk.ee
Roman Orusaar
Heakorraülem
roman.orusaar(ät)pjk.ee
Rutt Kukk
Joonestamise õpetaja
rutt.kukk(ät)pjk.ee
Sakiko Ishii
Kandleõpetaja
sakiko.ishii(ät)pjk.ee
Sarah Lend
Õppearendusjuht, inimeseõpetuse õpetaja
sarah.lend(ät)pjk.ee
Siiri Sööt
Matemaatikaõpetaja
siiri.soot(ät)pjk.ee
Siiri Suppi
Inglise keele õpetaja
siiri.suppi(ät)pjk.ee
Silja Martin
Matemaatikaõpetaja
silja.martin(ät)pjk.ee
Siret Maaring
HEV-koordinaator
siret.maaring(ät)pjk.ee
Stéphane Clavel
Prantsuse keele õpetaja
stéphane.clavel(ät)pjk.ee
Svetlana Korsakova
Perenaine
svetlana.korsakova(ät)pjk.ee
Svetlana Šilenok
Vene keele õpetaja, 6. lennu B-klassi juhataja
svetlana.shilenok(ät)pjk.ee
Taavi Simson
Matemaatika- ja füüsikaõpetaja
taavi.simson(ät)pjk.ee
Tarmo Erik Huttunen
Liikumise õpetaja, spordi- ja liikumise õppetooli juhataja
tarmoerik.huttunen(ät)pjk.ee
Tarmo Johannes
Flöödiõpetaja
tarmo.johannes(ät)pjk.ee
Tatjana Kozlova-Johannes
Muusikakooli koordinaator; solfedžo õpetaja
tatjana.kozlova(ät)pjk.ee
Tea Oll
12. lennu poiste klassiõpetaja
tea.oll(ät)pjk.ee
Teodor Hirvoja
Muusikaõpetaja, 7. lennu B-klassi juhataja
teodor.hirvoja(ät)pjk.ee
Tiina Lättemäe
Eesti keele õpetaja
tiina.lattemae(ät)pjk.ee
Tiina Treibold
Haridustehnoloog
tiina.treibold(ät)pjk.ee
Tiina Veismann
Gümnaasiumi sõna ja kultuuri suuna juht; eesti keele ja kirjanduse õpetaja, 2. lennu sõna ja kultuuri suuna mentor
tiina.veismann(ät)pjk.ee
Toomas Tõnissoo
Tehnoloogiaõpetaja
toomas.tonissoo(ät)pjk.ee
Uku Kübar
Trummiõpetaja
uku.kybar(ät)pjk.ee
Ülle Altmets
Lasteaiaõpetaja
ulle.altmets(ät)pjk.ee
Ülle Haav
Inglise keele õpetaja
ylle.haav(ät)pjk.ee
Ülle Presmann
Pikapäevaõpetaja
ulle.presmann(ät)pjk.ee
Veronika Kivisilla
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja
veronika.kivisilla(ät)pjk.ee
Eha Kägu
Keraamikaringi juhendaja
eha.kagu(ät)pjk.ee
Kristiine Otsing
Kooli perenaine
kristiine.otsing(ät)pjk.ee
Karin Proosa
Administraator-asjaajaja
karin.proosa(ät)pjk.ee
Andres-Aare Tooming
Matemaatikaõpetaja
andresaare.tooming(ät)pjk.ee
Eva-Maria Kodas
Inimeseõpetuse õpetaja
eva.kodas(ät)pjk.ee
Peeter Meos
Matemaatikaõpetaja
peeter.meos(ät)pjk.ee
Airi Aas
Huvihariduskoolijuht
airi.aas(ät)pjk.ee
Dóra Orbán
Inglise keele õpetaja
dora.orban(ät)pjk.ee
Liisa Kivi
Kunstiõpetaja
liisa.kivi(ät)pjk.ee
Natalja Kitam
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
natalja.kitam(ät)pjk.ee
Elise Ojasoo
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
elise.ojasoo(ät)pjk.ee
Mari-Ann Veermäe
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
mari-ann.veermae(ät)pjk.ee
Kristina Jantson
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
kristina.jantson(ät)pjk.ee
Ivan Šapran
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
ivan.shapran(ät)pjk.ee
Mart Parve
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
mart.parve(ät)pjk.ee
Vitali Korniltsev
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
vitali.korniltsev(ät)pjk.ee
Juri Duško
Gümnaasiumi suunakursuse õpetaja
juri.dusko(ät)pjk.ee
Kristine Diane Saar
Matemaatika abiõpetaja
kristinediane.saar(ät)pjk.ee
Jaanika Luht
Pikapäevarühma õpetaja
jaanika.luht(ät)pjk.ee
Triin Peetre
Kalligraafia õpetaja
triin.peetre(ät)pjk.ee

pyhajohannes

Püha Johannese Koolis kohtuvad ajatu ja tänapäevane, kristlikud väärtused ja nüüdisaegne õpikäsitus. Koolihariduse kõrval on oluline, et inimene ei kaotaks sidet oma hingega, oma nähtamatu ja igavikulise identiteediga, sest vaid nii saab kujuneda terviklik isiksus. Pedagoogika on eelkõige elus suhe, kool pühendub teadlikult heade suhete loomisele ja hoidmisele laste, laste ja õpetajate, kolleegide, perede ja kooli, vanemate ja laste vahel. Kool väärtustab nii eesti kui mitte-eesti kodukeelega õpilaste kultuurilise identiteedi ülesehitamist ja rahu ühisruumis. Kool toetab laste keskendumisvõime ja loovuse arengut igapäevaste vaikuseminutite, välja lülitatud nutitelefonide ja pikkade õuevahetundidega. Kujundava hindamissüsteemi keskmes on õpilaste eneserefleksioon. Sellele järgneb põhjalik sõnaline tagasiside õpetajalt. Kuni kuuenda klassini skaalalisi hindeid ei panda.

Head haridustaset, toetavaid inimsuhteid ning loomingulisust soosivat õhkkonda peame kaasaja koolis iseenesestmõistetavaks - iga lapse, pere ning õpetaja loomulikuks õiguseks. Kristliku kooli puhul saame rääkida lisaväärtusest eelnevale. See on võimalus kogeda pühadust, tunda austust Kellegi kõrgema ja selle kaudu ka ligimese vastu ning sügavamalt mõtestada elu mõtet ja sihti. Kui võrrelda kooli korrusmajaga, siis lisaks esimese korruse kõrgele haridustasemele ja teise korruse heale psühhokliimale peame oluliseks ka kolmandat, hinge hoidvat ja harivat korrust.

 

Püha Johannese kool on eraalgatuslik kool Tallinnas (Kivimäe 25), mis avas oma uksed 2013. aastal. Koolis õpib ligikaudu 630 last. Koolis on 2024/25. õppeaastast avatud 1.-12. klass, seni lisandus vastuvõtuga esimesse klassi igal aastal kaks klassikomplekti.

Kooli juures tegutseb ka lasteaedeelkool ning huvikool.

Jälgime vabaühenduste eetilisi põhimõtteid.

 

Kooli vastuvõtutingimuste kohta saab lähemalt lugeda siit. Õpilased ei pea olema õigeusklikud ega ristitud, peredelt eeldame kristliku maailmavaate aktsepteerimist.

 

Erakooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest. Lapsevanemad maksavad 2025/26. õppeaastal 1948 eurot. Võimalik on taotleda osalist või täielikku õppemaksuvabastust (vt lähemalt õppemaksust siin).

 

*

Püha Johannese Kool alustas tegevust vanalinnas, Vene tänaval, Miikaeli Ühenduse ruumides, järgmised kaks aastat viis koolitee Viru tänavale. Aastast 2016 tegutsesime Siili tänaval Mustamäel, kus meie kasutuses olid senisest avaramad ruumid ja õueala. Senine rändkooli elu on meile õpetanud, et kooli vaim on kaasaskantav, materiaalsest mugavusest olulisem on selge siht ja teekaaslaste toetav suhtumine.

 

2019. a märtsis omandas seni rändkoolina tegutsenud Püha Johannese Kool maalapi Kivimäe mändide all. 2020. aastal toimus ideevõistlus, millel tunnistati parimaks SKAD Arhitektide lahendus. 2021. a alustas Merko ehitust ja koju jõudsime 2022. aasta septembris. Vaata lisaks ja toeta meie südamesoovi siin!

Maja 1

Maja 3

 

Maja 11

Maja 4

Maja 7

katus päiksepaneelid 2

Fotograaf: Tiit Veermäe

Püha Johannese Kool on uus kristlikel põhimõtetel rajanev üldhariduskool, mis pöörab lisaks teadmistele ja oskustele tähelepanu ka väärtuskasvatusele, käsitledes last mitmekülgse ja tervikliku isiksusena. Püha Johannese Kool (PJK) asetub Eesti haridusmaastikul Vanalinna Hariduskolleegiumi ja Rocca al Mare kooli vahele, võttes eeskujuks esimese kristlikud väärtused ja teise haridusuuendusliku tegevuse. Mõlemad koolid on lisaks Nõmme Püha Ristija Johannese ortodoksi kogudusega seotud ka PJK asutajateringiga. 2013. aastal kahe esimese klassiga alustava erakooli tegevuse rahastus tuleb riiklikust pearahast, õppemaksust ja kohaliku omavalitsuse toetusest. Täiendavalt tehakse taotlusi projektide rahastamiseks, nt uute õppematerjalide loomiseks.

Koolil pole veel ruume ja sisustust. Pöördume nende soetamiseks avalikkuse poole. Iga annetus, ka kõige pisem, on abiks! 

Püha Johannese Kooli Sihtasutuse kontonumber on 17003217508,
rahvusvahelisteks arveldusteks EE571700017003217508. 

Minevikust on teada suuri ettevõtmisi, mis on teoks saanud tänu paljude inimeste usule ja väikestele annetustele. Rahvakorjandustega on ehitatud kirikuid ja rajatud raudteed. Kooli meeskond on vabatahtlikul alusel tegutsenud alates 2012. aasta talvest. Valminud on kooli kontseptsioon, loodud sihtasutus, õpetajate kolleegium alustas ettevalmistavat tööd 2012. aasta juunis. Haridusministeeriumi koolitusloa taotluse plaanime esitada 2013. a. märtsis, ning koolitusloa saada sama aasta mais. Kool avab 1. klassi õpilastele uksed 1. septembril 2013.

Piskus on jõud

 

 

Püha Johannese kool on 2013. aastast tegutsev kogukonnakool, mille peresse lisanduvad iga aastaga uued esimesed klassid. Senini on tegemist olnud rändkooliga - kui lapsi tuleb juurde ja ruumid kitsaks jäävad, oleme liikunud uue suurema rendipinna peale, alguses vanalinnas ja siis Mustamäel. Samal ajal olime ikka unistanud oma majast. 2019. a. kevadel omandaski kool maatüki Kivimäe mändide all, kuhu hakkasime oma päriskodu rajama. 2020. a. kevadel toimus ideekonkurss maja arhitektuurse kuju leidmiseks. Arvukate tugevate võistlustööde seast kuulutas žürii võitjaks arhitektuuribüroo SKAD lahenduse. Merko alustas ehitamist 2021. aasta kevadel ning uude koolimajja  kolisime 2022. aasta augustis. 2023. aasta septembriks valmis ka gümnaasiumi osa.

Nüüd ongi koolimaja tänu paljude-paljude inimeste abile valmis. Siiski see pole veel kõik, sest pangalaen vajab tasumist, koolimaja hooldamist, õpperuumid sisustamist ja arvutipark uuendamist.

Selleks, et aidata kooli, tulid lapsevanemad mõttele kutsuda kõiki sõpru ja heasoovijaid koolimaja tarvis püsikorraldust sõlmima. Kui igaüks, kel võimalik, millestki pisikesest iga kuu loobub ja ühist üritust püsiannetuse vormis toetab, koguneb märkimisväärne summa, mille abil hädavajalik käegakatsutavaks muutub.

 

Igal väiksel panusel on suur jõud!

Kontode omanik: Püha Johannese Kooli Sihtasutus

COOP: EE314204278618639112

LHV: EE117700771003051877

SEB: EE591010000006978223

Swedbank: EE352200221056076964

Tervikliku Hariduse Fond ja Püha Johannese Kooli SA on Maksu- ja Tolliameti tulumaksusoodustusega ühingute nimekirjas, seega on annetused lubatud piires maksuvabad. 

Coop Pangas on avatud Püha Johannese Kooli maja ehitamiseks eraldi arveldusarve EE314204278618639112, kuhu annetust tehes lisage märksõna "koolimaja".

Kui soovite annetuse tegemisel anonüümseks jääda, märkige see info palun maksekorraldusel ära.  

Küsimuste, ettepanekute ja koostöösooviga palume kirjutada See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või helistada 528 6849 (direktor Liivika Simmul).

 Püha Johannese Kool 2022 09 01 MG 4925 Copyright Tiit Veermae

Foto: Tiit Veermäe 

 

Alamkategooriaid