Uus Valamo 5.
Loengusari õigeusust Tulles vastu mitme meie lapsevanema soovile tutvuda põhjalikumalt Püha Johannese kooli tausta ehk õigeusuga, alustame seda käsitleva loengusarjaga. Meie kooli pedagoogiline kreedo põhineb idakiriku inimesekäsitlusel. Paljudel vanematel, kes usaldasid oma lapsed meie kooli hooleks, ei ole selget ettekujutust sellest, mis see täpsemalt on. Mitmetel vanematel tekkis soov rohkem teada saada, mida õpetab kirik, millega koolil on vaimulik ja korralduslik side.
Tulles vastu mitme meie lapsevanema soovile tutvuda põhjalikumalt Püha Johannese kooli tausta ehk õigeusuga, alustame seda käsitleva loengusarjaga.
Õigeusklikud on ajast aega pöördunud abi ja nõuannete saamiseks staaretsite ehk elukogenud ning eriliste vaimuannetega hingekarjaste poole.
Dostojevski lugejad mäletavad kloostrivanakest Zossimat romaanist “Vennad Karamazovid”.
Isa Johannes sündis 14.
Püha Johannese kool õnnitleb 80.
Kristlike koolide palverännak Püha Johannese Kooli II ja III klass osalesid teisipäeval kristlike koolide palverännakul Toompealt Piritale, et tähistada Eesti Maarjale pühendamise 800. aastapäeva ja paluda kooliperedele uueks õppeaastaks õnnistust, hädasolijaile abi ja riigiisadele tarkust teha otsuseid, mis võimaldaksid lapsevanemate ja koguduste asutatud koolidel kasvada ja areneda.
Teisipäeval, 8.
Hetked septembri esimestest päevadest 1. septembril oli Telliskivi Loomelinnaku vabalava pilgeni täidetud äreva pidulikkuse ja lilledega. Lisaks kahele eelnevale lennule lisandus Püha Johannese Kooli perre veel kahe klassi jagu uusi lapsi ja nende peresid. Suuremad lapsed tervitasid värskeid kooliõdesid ja -vendi etteastetega ning endajoonistatud kaartidega. Õpetajad kergitasid laval saladuseloori eesootavatelt avastutelt kooliteel. 2. septembril läkski ühine rännak klassiruumides lahti!
Uue alguse lävel Pidulikult saab uus õppeaasta Püha Johannese Koolis alguse teisipäeval 1. septembri aktusega Telliskivi loomelinnaku vabalavasaalis, kuid ettevalmistused kooliaasta alguseks on käinud juba augusti keskpaigast.
|
||