2017. aasta maikuus täitus viis aastat Püha Johannese kooli sihtasutuse loomisest. Mõttest on saanud omanäoline kool, millesarnast ei ole kuskil mujal. Milline siis täpselt, miks ja kuidas, seda kõike võibki lugeda allpool.

Sügisene raamatunäitus

Koolis on saanud kenaks tavaks koostada igal sügisel, isadepäeva aegu, päris oma raamat. See tähendab, et iga laps mõtleb välja teema, kirjutab teksti, illustreerib raamatu ja vormistab selle. Kogu selle silma- ja jutuiluga oli võimalik lastel endil ja peredel tutvuda isadepäeva tähistamisel koolimajas, kus oli üles seatud selle-aastane raamatunäitus.

 

Tänavuses väljapanekus oli raamatuid seinast seinani, luulekogumikest koomiksiteni. Korralikule raamatuvalikule kohaselt olid seekord olulisel kohal ka nõuanderaamatud, nt “Kuidas võidelda igavuse vastu” ja “10 nippi, kuidas mitte magama jääda”. Eksklusiivselt ja tegelikult keelatud kirjanduse nime all  (on ju teos üle 17-aastastele keelatud!) avaldamegi viimatimainitud nipiraamatu, ehk kulub mõni nipp endalegi ära?

__________________________________

10 nippi, kuidas öösel mitte magama jääda. Üle 17-aastastel mitte lugeda.

Sissejuhatus

Selles raamatus on 10 nippi, mis aitavad sul öösel mitte magama minna. Proovi neid hästi kasutada. Proovi seda mitte oma vanematele näidata. Üle 17-aastased ei tohi seda lugeda.

  1. nipp

PEREGA TELEKA VAATAMINE. See nipp on hea selle poolest, et keegi ei pane sind tähele. Oleks ka hea, kui sa oleksid pooleldi peidus ja et te vaataksite põnevat, mitte igavat filmi.

  1. nipp

PEREGA LAUAMÄNGU MÄNGIMINE. Pered armastavad lauamänge. Kui pakud mängida ühte pikka enne magamaminekut, siis ei pane keegi tähele, mis kell on. Kindlasti peab võtma pika mängu, muidu saab mäng otsa.

  1. nipp

HARJUTUSTE TEGEMINE. Mitte koolitööd, vaid nt venitusharjutused. Kui sa venitad, teed kätekõverdusi või muud sellist, siis hakkab kehas veri ringi käima ja see on hea, kuna siis tekib energiat. Soovitan neid teha oma toas.

  1. nipp

SÖÖMINE. Seda peaks sa nüüd küll vähem kasutama, kuna vanemad, kuna vanemad aimavad selle kohe ära. Kuid kui muid võimalust pole, siis tuleks seda kasutada.

  1. nipp

WC-s KÄIMINE. Lihtne kui ABC või 1-2-3, on ju? Sa palud, et sa saaksid minna WC-sse ja siis tuled voodist välja. Mõne aja pärast teed sedasama.

  1. nipp

LEGODEGA MÄNGIMINE. Hea ajaviide. Pole just kõige parem, aga ikkagi hea. Kui sa mängid põnevat mängu, siis hiljem jäävad sellest mälestused ning voodis saad nende peale mõelda.

  1. nipp

SEIKLUSRAAMATU LUGEMINE. Kuid kui sa lõpuks ikkagi voodisse satud, siis võta välja mõni põnev raamat ja loe seda. See peab olema põnev, muidu jääd sa magama. Kui sa siukest raamatut ei leia, siis loe tavalisemat raamatut.

  1. nipp

PÕNEVA VESTLUSE ARENDAMINE. Kui sa hakkad ema, isa, venna või õega juttu ajama, siis proovi seda arendada. Kui te juba pikka aega räägite, siis ei pane keegi tähele, mis kell on ja sul veab.

  1. nipp

TOLA MÄNGIMINE. Jah, ma olen tõsine. See tehnika on üsna hea, sest kui kõik naerma hakkavad, siis on sinul hea võimalus. Kuid on kaks asja. 1. Oleks hea, kui terve pere oleks koos. 2. Sa pead olema hea tola.

  1. nipp

KODUTÖÖDEGA VENITAMINE. See on kõige parim ja väga lihtne. Sa lihtsalt teed kodutöid aeglaselt. Kuid see pole ka nii lihtne. Sa pead vastu pidama vanemate pahandamisele! Muidu on see hea.

Lõppsõna

Loodan, et kasutad neid nippe hästi. Aga tead mis, lõpuks lähed sa ikkagi magama. Kuid mida meie teha saame. Uni on võimas ja seda on vaja, aga vahel lihtsalt mitte nii palju.

DSC 6827DSC 6826

DSC 6863